Kattis Li'l Friends

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2020

halvtid...

Av Katti - 15 oktober 2020 23:30

Fast så mycket mer än halvtid. Jag har nu gjort färdigt alla inlägg från starten upp till och med 2003 (copyrightåret) och härifrån blir det lite hött o mött med seten. Så många dockor och serier jag inte har komplett. 2003 (eller kanske 2004) innebar Lemon Heads och de samlade inte jag alls, annat än vissa undantagsfall, som killen som BARA fanns i Sweetsville-serien, Duc deSucre. De andra karaktärerna fanns som klassiska Kelly, fast iofs.... egentligen ingen av just dockorna i Sweetsville-upplägget. De är ju helt dedikerade till citronskallarna. 


Härifrån och framåt blir det mer på lösa boliner. Jag känner inte till alla set som sålts, vet inte alla serier som fanns osv. Yahoo groups löstes upp. Intresset svalnade för dockor i allmänhet då vi fick så få till Europa och Sverige och Kelly i synnerhet. Eller Shelly då. Det blev svårt, rent allmänt att få tag i det jag ville ha. 


Har i år köpt lite av de set jag inte fick tag i då, och det gör ont i plånboken. Dockor har blivit så infernaliskt dyra de senaste tio åren. Alla GenY som köper sina barndomsdockor och betalar vilka priser som helst. Och verkar nöjda med det. Helt galet. 


Och apropå det.... 


Funderar lite på hur jag ska få ut "värdet" av mina Kellydockor den dagen jag måste göra mig av med dem. Vem betalar tusen spänn för en ensam Nia i kartong? Ser att vissa systerset kostar 100-130 dollar, men att få det för en ensam liten Kelly-kompis? För de flesta är en Kelly en Kelly är en Kelly... Att Playtime Nia var och är vansinnigt svår att få tag i, är det inte många som förstår. 



Nåja. En parentes i det stora hela. 


Det är bara att bita i det svinsura äpplet och ta itu med resten av bloggen och återstående år, på nåt sätt. Mycket som saknas. Jag har fått leta rätt friskt för att fylla upp ©2003 och det lär inte bli mindre lånade foton härifrån. 


Hoppas ni hänger på ett tag till. Fem år kvar. Och lite spridda skurar efter det. 

 

 
 
Lu

Lu

23 december 2020 04:50

We love Kelly, kelly is my childhood, thanks to collecte these information.Although it's hard to collect them now, but they bring me many good memories.

http://katslilfriends.bloggplatsen.se/2020/10/15/1

Katti

23 december 2020 11:57

Wonderful! I am happy you find this blog useful, even if I ony write in Swedish :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Måndag 8 april 22:45


Hej och välkommen  till min helt nya blogg - med bara Kelly och hennes vänner! (juli 2020)   Efter lite funderande bestämde jag mig att flytta Kelly-delen av bloggen till en helt egen blogg. Kände att det blir lite mycket Kelly i Kattis Dockor an...

Av Katti - Måndag 8 april 22:30

Kelly/Shelly. Året uppgivet är copyrightåret på boxen, där jag vet det. Vissa såldes samma år, de flesta året efter. Seten och dockorna är inte på något sätt listade i kronologisk ordning, om ens någon form av ordning... Ska försöka hitta namn på all...

Av Katti - Måndag 8 april 22:15

Erica King lånade ut sin bild, så den får bli huvudbild till det här inlägget med sk Kelly Amazoner. Dvs de stora dockorna där Kelly är lillasyster till Wee 3 Friends Stacie.      ©2006  Art Surprise Friends - Kelly/Shelly & Kayla, K0360, ...

Av Katti - Måndag 8 april 22:00

     Kelly gjordes i en stor modell också - i babydockstorlek, 16", eller ca 40 cm. Dessa går under samlingsnamnet Cuddly Soft, med ett par undantag. Dockorna gjordes med en stoppad kropp med fötter, armar och huvud i plast och rotat hår - pre...

Av Katti - Måndag 8 april 21:45

Kelly/Shellys kläder och accessoarset. Många är det. Jag har inte alla kläder som är utgivna till Kelly/Shelly, men nästintill alla. Saknar några få set. När det kommer till klädset från andra länder - utgivna i andra länder, såsom Japan, kan jag bar...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards