Kattis Li'l Friends

Alla inlägg den 11 januari 2021

Av Katti - 11 januari 2021 14:30

Kelly bytte namn till Chelsea under 2011 (2010) men i Indien fick dockorna behålla Kellys kropp och stängda mun med samma färger. Chelsea ingår i Colours of India Series och boxarna har fått nytt tryck med rosa bakgrund och illustrationen med siluetten från ett indiskt palats. Jag har sex dockor med olika sari/avatar, likadana som tidigare Kelly in India. 

Då dockorna i sig också är likadana har jag bara lagt upp en närbild. Precis som med Kelly, kan jag inte säga om de har någon skillnad i håret, men gissar att även dessa är stöpta i samma form, frisyr- och färgmässigt. 

Chelsea in India har två olika nummer på boxarna, P6873 är kvar från tidigare Kellyserier, men dessa har även ett nytt nummer P8228. Gissar att det senare har med Colours of India att göra. 


Colours of India Series - Chelsea in India, ©2017
Asst. P6873 / P8228

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Chelsea


Chelsea in India, ©2017

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 11 januari 2021 14:15

Jag har ingen direkt information, dvs årtal - eller ens en bättre bild av det här setet, men har sett det listat under 2008 så jag lägger det under samma år som Kelly in India-dockorna, dvs ©2008. Vet inte heller om det finns fler versioner än denna grönrosa. 

Kelly är likadan som i alla singelseten så mina grönrosa dockor får visa upp Kelly bättre nedan. Barbie är också samma docka som i alla GG-seten, men jag har bara henne i andra versioner än denna. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Barbie in India, ©2008

Foto via flickr


~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

-

Av Katti - 11 januari 2021 14:00

Kelly in India är en serie dockor som endast såldes i Indien. Kelly matchar sin storasyster i många olika saris/avatar, tror jag fick med alla jag har här nedan. Har för mig att jag har en version till, men tio olika får ni i alla fall se :)

Vad som inte skiljer mellan dem, är Kelly själv. De är likadana genom hela serien, med Kellys stängda mun och likadana färger, så jag har inte brytt mig om att lägga upp fler än en närbild av dem. Kan dock inte säga om de har någon skillnad i håret, exempelvis om det är uppsatt på någon, men alla Barbie är likadana i sina frisyrer så jag förutsätter att även Kelly är det. 

Dessa Kelly in India såldes under några år men jag gissar att alla dockorna har samma copyrightår, ©2008. oavsett tillverkningsår, vilket är några på mina dockor. 

Dockorna såldes även i set om tre dockor med olika färger på sari/avataren. 


Kelly in India, ©2008
Asst. P6873

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly


Kelly in India, ©2008

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

 lånade foton

-

-

Foto: Isabel Carroll 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards