Kattis Li'l Friends

Inlägg publicerade under kategorin 2008

Av Katti - 4 januari 2021 12:30

Valentindockorna för detta år (med ©2008) kom i hjärteformade boxar. Små kärleksgudinnor sägs de vara, Kelly, Kayla och Miranda med sina små kerubvingar och båge att spänna för kärlekens skull. De har korta klänningar sydda i olika lamétyger och pärlemorskimrande vingar. De är barfota i boxarna men Erica har gett dem platåsandaler i matchande färger för ställningarnas skull, då hon limmar fast dockorna. Pilbågarna har olika färg, Kellys är röd, Mirandas rosa och Kaylas cerise. 

Boxfotona Picclick/eBay. 


Kelly/Shelly: Mini Luv Goddess, ©2003

Asst. N8174

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly


M8175 Mini Luv Goddess Kelly, ©2008

~~~~~~~~~~~~~~~

Miranda

 

M8176 Mini Luv Goddess Miranda, ©2008

~~~~~~~~~~~~~~~

Kayla


M8177 Mini Luv Goddess Kayla, ©2008

~~~~~~~~~~~~~~~

-

Foto: Erica King

-

Av Katti - 4 januari 2021 08:45

Jag blir inte helt klok på vilka dockor som ingår i de här serierna, det enda jag gjort är att titta på ©-året (2008 här) och sortimentsnumret (Asst. N8229) och de jag vet hör ihop med hjälp av det, är hittills tre dockor, varav jag har två. Den tredje är ballerinan. Det är ett väldigt hoppande i nummerordningen och siffrorna kan antyda att det finns sex dockor i serien men jag har inte hittat några bilder, eller någon information om dem. Serien har inget officiellt namn på kartongerna - mina är Shelly så det är en anledning, men jag har inte sett någon baksida av någon Kellykartong så än en gång tar det lite stopp. De brukar annars ha en text som kan antyda vad dockorna kallas eller vad de gör. 


Vi har i alla fall Shelly i stallet. Har sett den beskriven som "Jockey" och "Pony Champion". Då tjejerna är kända för att tillhöra en ponnyklubb och Shelly håller en blå rosett i handen lutar jag mig mot det senare. Hon har beige ridbyxor med ett grönt linne och en lila kort jacka. Lila stövlar till det. Hjälmen har hon troligen lämnat någonstans i stallet, för det följer inte med någon. Dock ett knippe morötter att ge sin ponny. I tryckt kartong. 

Andra dockan jag har är en Doctor, som jag sett under namnet Pet Doctor. Kanske, kanske inte. Hon har stetoskop runt halsen, en liten mintgrön doktorsväska med hjärtan och en journal (tryckt kartong). Hon har ljust turkosa byxor med en överdel i samma nyans med tryckta, rosa hjärtan. På fötterna sitter ett par rosa ballerinaskor. 

Tredje dockan, som är den första enligt numren är en ballerina i lila dräkt och lockigt hår uppsatt i en hög hästsvans och en ros i handen. 

Sen har Erica en kock tillsammans med de andra här nedan, men enligt mina kartonger, nummer och år, hör hon till nästa års uppsättning. 


Kelly/Shelly Career, ©2008

Asst. N8229

-

~~~~~~~~~~~~~~~


N4956 Shelly Career - Ballerina, ©2008

~~~~~~~~~~~~~~~


N4958 Shelly Career - Pony Champion, ©2008

~~~~~~~~~~~~~~~


N4961 Shelly Career - Doctor, ©2008

~~~~~~~~~~~~~~~

 -

Foto: Erica King 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards