Kattis Li'l Friends

Alla inlägg under juli 2022

Av Katti - 23 juli 2022 14:41

Jag har fnulat och klurat ett tag på hur jag ska lägga upp det här. Vill ju ha en så komplett "databas" som  möjligt och nu är det kläderna som står på tur. Har hittat en gammal lista och hittat namn på set jag inte visste vad det var, förrän en snabb googling visade och uppdaterade mitt minne. Tur nog hittade jag bilder på alla set, men några är av dålig kvalitet. Ett gammalt Fashion Avenue-set som redan då, när det var nytt, var stört omöjligt att få tag i är väl det enda som inte har en bra bild (finns en bra bild, men med ett bloggnamn klistrat över hela bilden - såsom jag gör det, med skillnaden att jag bara klistrar på de bilder som är mina, eller lånade av den som tagit bilden. Såna jag inte har någon koppling till, får ingen logga/stämpel). 

Gjorde några nya kategorier för detta med prefixet wr - för att få ihop dem på samma ställe o wr är en omskrivning av wardrobe, dvs garderob. Mycket svengelska här... 


Skorna har jag plockat ur mina sorteringslådor och jag har försökt para ihop varje set med rätt färg och skotyp. Inte alltid helt lätt att se om det är sandaler eller sneakers. Om de är jelly eller inte. 


Kommer att göra en lista till kläderna också och lägga den nånstans (på ett datum) där jag kommer ihåg den. Har ännu inte bestämt om jag ska lägga dessa på hemsidan också, eller hur det i så fall skall göras. En snabb checklist med småbilder kanske? Nåja. Tiden avgör. 



Av Katti - 12 juli 2022 12:54

Måste göra det här inlägget för att hålla reda på alla Chelsea-pojkarna. Jag har inte alla killar, men vill ha lite koll på de jag har. Vad gäller Chelsea i övrigt, kommer det bara att läggas till en och annan random Chelsea här. Jag har ingen ambition att samla alla. Det är alldeles för tråkiga för det. Killarna är en annan sak. 
Kan väl lägga till information om det jag vet, när jag ändå gör inlägget. 

Det är endast en av killarna som är namngiven, Darrin. Den enda namngivna och enda utgåvan medan dockorna fortfarande hade namn. Under det senaste decenniet har namnen försvunnit och alla är anonyma kompisar under Chelseas eller Club Chelseas flagg. Vissa ligger under Barbies namn, i någon av hennes serier. De dockor som ingår i Barbiefilmerna/teveserien får ta namnet med sig, även om det inte står på boxarna. Det förekommer dock inga killar, då det mest är systrarna som flänger runt på äventyr. 

Jag har också lite svårt att hålla isär serierna av dessa, då dockor "går igen" i ny förpackning. Har bara gått på copyrightåret på kartongen. 

~~~~~~~~~~~~~~~


©2013


Darrin var Chelseas första killkompis. Han hade rotat, blont hår och delade kropp med Chelsea och resten av tjejerna. Han är den enda Chelsea-killen som har fått rotat hår.

Darrrin kom i två versioner, med ett T på magen eller siffran 27. Gissningen med T-et var, att han var Tommy som vuxit, men då han fick namnet Darrin var liksom T-et dumt, så det blev en siffra i stället. Jag har dock ingen koll på om den ena eller andra var mer vanlig i någon del av världen, typ Europa, vilket varit fallet förr när det skiljt i tryck och så. 


 

BDG45 Darrin

Asst. BDG39


~~~~~~~~~~~~~~~


©2016



DYT90 Club Chelsea boy

Asst. DWJ33


~~~~~~~~~~~~~~~


©2017


FHK94 Club Chelsea boy AA

Asst. DWJ33

 -

FRL83 Club Chelsea boy 

Asst. DWJ33

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

©2018


FXG78 Club Chelsea boy

Asst. DWJ33

 -

FXG80 Club Chelsea boy

Asst. DWJ33

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


©2019 


GHV64 Club Chelsea boy

Asst. DWJ33

 -

GHV67 Club Chelsea boy

Asst. DWJ33

GJJ91 Dreamtopia merboy

Asst. GJJ85

 -

GJJ96 Dreamtopia  boy 

Asst. GJJ93

-

~~~~~~~~~~~~~~~


©2020


Jag köpte mig en kille för att deboxa och ha till diverse foto-ops under semestern (2022) men tyckte att jag kände igen honom... Jodå... Samma docka som året innan, men med ny boxdesign (se ovan). 

GHV64 Chelsea boy

Asst. DWJ33

 -

GXT37 Chelsea boy

Asst. DWJ33

 -

 

2661I Color Reveal - rainbow mermaid boy

HCC75

 -

 

1831I Color Reveal Party prince

GTT26

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

Saknar:


Det är några stycken....

-

 -

 -

 -

 


-

Av Katti - 8 juli 2022 17:16

Simba gav oss dessa söta Evi Love under 2022, Animal World. Tre Evidockor representerande olika delar av världen, med varsitt djur. Vi har en indiska med en elefant, en kinesisk flicka med en panda och en flicka från Afrika med en giraff. Kläderna är, liksom förra gången Evi hade en internationell serie, tryckta, men ingen "galon" den här gången. Även om Simba alltid använder samma huvud till alla sina dockor, har de ett eget uttryck. 

Bilderna är snabba ankomstfoton men jag ska ta nya så fort jag får lite mer tid över. Det speglas i plasten så man ser inte kläderna ordentligt. 


 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


 -

 -

-

 '

 -

~~~~~~~~~~~~~~~~ 


 -

-

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards