Kattis Li'l Friends

Direktlänk till inlägg 8 april 2024

Välkommen till min Kellyvärld

Av Katti - Måndag 8 april 22:45

Hej och välkommen  till min helt nya blogg - med bara Kelly och hennes vänner! (juli 2020)


Efter lite funderande bestämde jag mig att flytta Kelly-delen av bloggen till en helt egen blogg. Kände att det blir lite mycket Kelly i Kattis Dockor annars. Det kommer att ta lite tid att uppdatera alla länkar på hemsidan med mitt antika Frontpage som inte tål att ens använda verktyget för länkning utan att krascha. Det är trots allt från 2007. Allt det får ske via inbyggd HTML.
Sen att få alla bilder hit. Texten är bara att kopiera från Kattis Dockor så det blir mindre jobb, men att få alla bilder på plats... O med Bloggplatsens begränsning i antalet bilder du kan ladda upp "per dag" lär det ta ett tag att få "över" alla de bilder jag redan har i Kattis Dockor. Hur som haver. 


Det här inlägget och listan kommer att flytta med allt eftersom bloggen växer. Bra om det ligger först i bloggen - även om det rent krasst är första inlägget, som i bloggvärldar ligger sist


En hel blogg dedikerad till Kelly - vad sägs om det? Anledningen till att jag ens bestämde mig för att använda bloggen var väl av bekvämlighetsskäl - eller nånting. Ville nog skriva på svenska - sajten (Kattis Dolls) är på engelska. Där hade jag säkert kunnat ha alla bilder jag har här också, men jag vet inte vad som de facto var tuvan som stjälpte lasset till bloggens värld, snarare än att fortsätta på hemsidan. Det blir lite kluvet, det där med att skriva samma saker på svenska (i bloggen) och engelska (på hemsidan) och Googles översättningsverktyg är inte det bästa i världen... Dock är det vad bloggplatsen/bloggagratis tillhandahåller (tror detta försvann med Flash, verktyget fungerar inte längre / januari -22) så vill du använda nåt annat får du ta vad din browser erbjuder. Finns jättebra bloggar med färdiga verktyg att kunna bygga en blogg/hemsida som  du själv vill, men jag är väl alldeles för statisk och inrotad med det jag har. Jag är väl för gammal för att läras om. Det där med att lära gamla hundar sitta. 


Sen inser jag att jag hittills skapat en massa kategorier - de flesta med engelska namn... Inklusive denna. Vad är dealen med det? Ja, vad är deal? Svengelska. Rakt igenom. 


Vad gäller kategorierna har jag på något sätt försökt dela upp dem per område. Inte helt lätt med det statiska utseende den här bloggen har. Det är inte flytande som andra bloggar, utan linjärt. Hur får man de snyggast och bäst när man vill ha kategorier som "hör ihop" - ihop? Det blev som det blev och blir som det blir. 


Som vanligt går min svada igång, även om det bara är text. Dockorna är här är i alla fall listade per år, kanske gör en serieindelning i varje kategori senare. 

O sen är det det där med vännerna. Jag vill ju ha en sida för varje "vän", där man kan gå o leta efter kompisen man söker... Eller kanske lägga blonda dockor på en sida, rödtottar på en annan osv. Vi får se. Många kategorier blir det! 

Och svengelska... 


Nåja. 


Vi ser snart vart det tar mig och om det fungerar som  jag tänkt. Går inte att söka på något smidigt sätt i en blogg. Eller alls just nu som de verkar... Till det krävs andra verktyg och jag kan inte riktigt ta till mig ett nytt språk och allt vad som tillkommer med program (appar heter det idag) och webverktyg. Kanske blir tvungen så småningom. Vi får se. Tills vidare.... 


Hej från Katti o Kitty, the Li'l Kat. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Måndag 8 april 22:30

Kelly/Shelly. Året uppgivet är copyrightåret på boxen, där jag vet det. Vissa såldes samma år, de flesta året efter. Seten och dockorna är inte på något sätt listade i kronologisk ordning, om ens någon form av ordning... Ska försöka hitta namn på all...

Av Katti - Måndag 8 april 22:15

Erica King lånade ut sin bild, så den får bli huvudbild till det här inlägget med sk Kelly Amazoner. Dvs de stora dockorna där Kelly är lillasyster till Wee 3 Friends Stacie.      ©2006  Art Surprise Friends - Kelly/Shelly & Kayla, K0360, ...

Av Katti - Måndag 8 april 22:00

     Kelly gjordes i en stor modell också - i babydockstorlek, 16", eller ca 40 cm. Dessa går under samlingsnamnet Cuddly Soft, med ett par undantag. Dockorna gjordes med en stoppad kropp med fötter, armar och huvud i plast och rotat hår - pre...

Av Katti - Måndag 8 april 21:45

Kelly/Shellys kläder och accessoarset. Många är det. Jag har inte alla kläder som är utgivna till Kelly/Shelly, men nästintill alla. Saknar några få set. När det kommer till klädset från andra länder - utgivna i andra länder, såsom Japan, kan jag bar...

Av Katti - Måndag 8 april 21:00

Mattel gjorde några lekset till Kelly också - med eller utan dockor. Vissa lekset har sålts med dockor, men de flesta utan. Det är slott, häst och vagn, lekparker, födelsedagskalas och en del annat. Även väskor (carry cases/förvaringslådor) kommer fi...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards