Kattis Li'l Friends

Alla inlägg under augusti 2022

Av Katti - 18 augusti 2022 23:15

Dessa set såldes på DollarTree i USA och kostade således inte många kronor, eller dollar då. Jag har själv inte fått tag i några av seten, då jag vägrar överpriser på eBay. Tänkte inte på att skicka ut svägerskan medan de bodde kvar i USA. Har fått leta bilder överallt på Internet, för att ens kunna visa upp dem. Trodde jag sparat alla promotionfoton från Mattel men hittar dem inte. 


Chelsea får tre ryggsäckar för olika tillfällen. Tre gånger tre, då tillbehören kommer i tre olika färgkombinationer också. Ryggsäckarna är desamma i varje set med en rosa för skolan, en lila för resan och en grön för pyjamaspartyt. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Back-to-School Backpack har en rosa ryggsäck med ett lila hjärta framtill. I denna stoppar hon en gul/brandgul/grön skolbok, en ljusgul/grön/brandgul skolflagga och ett grönt/brandgult/ljusgult juicepaket. 


HFG36 Back-to-School Backpack, ©2021

Asst. HFG35


-

~~~~~~~~~~~~~~~


On-The-Go Backpack har en lila ryggsäck med mörkrosa hjärta. Tillbehören till denna är en silvergrå/rosa/grön kamera, en rosa/grön/grå nackkudde med kattöron för en bekväm resa, en grön/silvergrå/rosa tandborste. 


HFG37 On-The-Go Backpack, ©2021

Asst. HFG35 

-

~~~~~~~~~~~~~~~


Sleepover Backpack-setet innehåller en mintgrön ryggsäck med ett rosa hjärta och för sin bortanatt packar Chelsea en cerise/lila/gul hårborste, en lila/brandgul/cerise nalle och en flaska gul/cerise/lila nagellack. Gissar att tandborsten ligger kvar i hennes reserygga. 


HFG37 Sleepover Backpack, ©2021

Asst. HFG35

-

Av Katti - 18 augusti 2022 22:15

Jag vet inte vilket årtal de här seten har, eller sortimentsnummer. Har letat och letat och letat information, men inte frågat Kellykompisarna om någon av dem vet. Har inte hittat en enda baksidesbild på de här seten. Inte en. Och eftersom de inte finns att uppbringa i mina hemtrakter har jag inte kunnat se något personligen heller. Regnbågskortet kom 2020 så de är nån gång från ©2020-2022. 

Foton: Mattel


 HHM58 Chelsea Fashion - pineapple beach, ©202x

Asst.


-

~~~~~~~~~~~~~~

HHM59 Chelsea Fashion - tea party, ©202x

Asst. 


-

~~~~~~~~~~~~~~


Det här setet, fick jag precis veta, gavs ut igen med regnbågskortet som bakgrund: 


Foto: Kay Diane Teresa Leiker


Av Katti - 18 augusti 2022 21:45

Tre nya klädset släpptes till Club Chelsea-dockorna året efter de förra. De här har ©2019 och samma sortiments-nummer som förra årets set. Foton: Mattels promofoton. 

Något/några av seten har getts ut igen, med "regnbågskortet" så de borde även fått nytt copyrightår, 2020-2021? 


--

GHV58 Club Chelsea Fashion - dragon bath, ©2019

Asst. FXN69


~~~~~~~~~~~~~~

-

GHV59 Club Chelsea Fashion - rainbow rollerblades, ©2019

Asst. FXN69

 

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 GHV61 Club Chelsea Fashion - llama birthday party, ©2019

Asst. FXN69


-

Av Katti - 18 augusti 2022 21:00

Chelsea fick plötsligt tre set med kläder. Det gick många år mellan Kellys sista klädset och Chelseas första. När jag skriver detta, har jag ett set som jag fick av bästa Eva, givetvis regnrocken. Resten av bilderna är Mattels promobilder. 


 FXN70 Club Chelsea Fashion - air ballon nightie, ©2018


-

~~~~~~~~~~~~~~~

FXN71 Club Chelsea Fashion - raincoat, ©2018

Asst. FXN69 

-

-

-

-

Mattels promofoto


~~~~~~~~~~~~~~~

 -

FXN72 Club Chelsea Fashion - ballerina, ©2018


-

Av Katti - 17 augusti 2022 23:03

De här seten har inga namn, men de ges ut på samma sätt som Little Extras gjort. Det här är skor och accessoarer till Kelly/Shelly och Tommy, som kompletterar deras klädset från tiden. 

Det finns totalt fyra olika set (vad jag vet), tre till Kelly och ett till Tommy. 


Kelly/Shelly Club - accessories, ©2002

Asst. 47625


~~~~~~~~~~~~~~~


47625-T910


-

~~~~~~~~~~~~~~~


47625-T911

 

-

~~~~~~~~~~~~~~~


47625-T912


-

-


 -

~~~~~~~~~~~~~~~


47625-T913

 

-

 -

 -

-

Av Katti - 17 augusti 2022 22:56

Little Extras heter en serie med tillbehör, här skor. De här seten gavs ut under fyra år, men har alla skor till Kelly/Shelly och en eller två av hennes systrar, Stacie och Skipper. 


Första omgången Little Extras gav Kelly/Shelly tre par skor. Vi har ett par ljusgröna Mary Janes, sandaler i ljusblå jelly och ett par ljust rosa sneakers. 

67036-75 Little Extras - Shoes for Skipper, Stacie & Kelly, ©1999

-

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


År två fick Kelly/Shelly tre par skor. Ett par ljust lila Mary Janes, ett par solgula jellysandaler och rosa sneakers. 

68715-95 Little Extras - Shoes for Skipper, Stacie & Kelly, ©2000

 -

 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~~ 

-

Kelly/Shelly fick återigen tre par skor, den här gången ett par turkosblå Mary Janes, kycklinggula sneakers och ett par mörkt lila jellysandaler. 

68715 Little Extras - Shoes for Skipper, Stacie & Kelly, ©2001

 -

 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


I sista Little Extras-setet blev Stacie utan skor, men tror att ett par passar henne. Kelly/Shelly fick bara två par den här gången. Ett par citrongula jellysandaler och ett par mörkt aprikosa ballerinaflats. 

68715 Little Extras - Shoes for Skipper & Shelly, ©2002

 -

 -

-

Av Katti - 17 augusti 2022 22:46

Pretty Treasures var en serie tillbehör till Barbie, men det fanns även ett par set till Kelly. Dessa har ©1996 och gavs ut igen året efter, med ©1997 i ny förpackning och nytt namn, Special Collection. Själva seten hade samma sortimentsnummer och namn, det var bara samlingen i sig som bytte namn. 


Seten innehåller tillbehör som följt med olika Kellyset, men i andra färger. Mycket silver i de här. 


16331 Kelly Pretty Treasures - Feeding Set, ©1996 

 -


16331 Kelly Special Collection - Feeding Set, ©1997

Asst. 18434

 -


~~~~~~~~~~~~~~~



 16332 Kelly Pretty Treasures - Play Set, ©1996

 

 16332 Kelly Special Collection - Play Set, ©1997

Asst. 18434 

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

-


Det här setet känner jag bara till som Special Collection. Kelly får lite strandgrejer, med sandfigurer i glittrig bronsfärgad plast. Hink och spade, solstol mm. 

18433 Kelly Special Collection- Beach Fun Set 

Asst. 22199

Av Katti - 17 augusti 2022 09:30

Barbie hade en serie som kallades So Much Stuff och ett av de fyra seten med ©2001 var Kellys. Det var tillbehör för en dag på stranden. Ett par badtofflor med blommor, en solhatt, grodfötter, solglasögon och simglasögon, en handduk, en badring, hink och spade, en radio och en kylväska. 

Lite intressant är att de skrivit "Colors and decorations may vary from those shown" på asken när det är exakt vad jag har i min kartong. Men ja, trycket i handduken varierar ju, beroende på var på tyget det är klippt och stickersarna kan ju hamna lite snett, eller kanske finns i fler färger... Förutom det, har jag svårt att se vad som faktiskt ska variera...? Troligen riktas det till det som visas på baksidan, då det är deras reklambilder för seten. 



88815 Barbie So Much Stuff - Beach Bonanza, ©2001

"For use with most Kelly dolls."


 -

-


Hittade mitt foto i arkiven, när jag gick igenom allt jag hade sparat till Kelly. Har dock inte sett setet när jag gått igenom mina grejer, så jag vet inte var det finns för att omfotograferas. 

Baksidan var jag tvungen att lita till picclick/eBay för att se - och även all information om artikelnummer och årtal. Jag fotograferade bara framsidor då, 'himlar-med-ögonen-emoji'. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards