Kattis Li'l Friends

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2020

Kelly/Shelly Club 1999-1

Av Katti - 3 augusti 2020 10:30

Boxarna fick nytt utseende igen och serien kallas nu Kelly Club eller Shelly Club, beroende på var de såldes. Två dockor repriserades från året innan, Kayla och Deidre som klädde sig i mammas/storasysters skor och halsband. Tjejerna hade rosa klänningar med en boa runt halsen. 
Maria hade ett saftstånd (nåja, man får inbilla sig det i alla fall) och bar en blommig klänning i gula färger med enfärgat gul krage. Tommy återvände som "pilot" med ett miniatyrflygplan i handen och pilotmössa på huvudet. Chelsie och Nia bakade för glatta livet och här fick Kellysamlarna något att bita i. De kom nämligen med fem olika köksredskap var! En per kartong, så det blev lite jobb att hitta alla fem, för de som samlade variationer. Om jag minns rätt var det en kavel, en hålslev (de jag har), en vanlig slev, en "trägaffel" och en spatel. Jag brydde mig inte om att söka alla, utan nöjde mig med att de hade en kavel och en extra Chelsie med slev. Hon fanns även i en europeisk utgåva, en större box med extra tillbehör, som en bricka och en visp, samma kläder annars och likadana långa flätor, som här. 


Kelly/Shelly Club, ©1999

Asst. No. 16058 / Asst No. 17324 (AA)

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kayla


20859 Shelly Club - Little Friend of Shelly - Dress-Up Kayla, ©1999

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Deidre

 

21641 Kelly Club - Dress-Up Deidre, ©1999

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Maria

 

24593 Kelly Club - Lemonade Stand Maria, ©1999

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Chelsie

 

24594 Kelly Club - Baker Chelsie, ©1999

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Tommy

 

24595 Shelly Club - Little Friend of Shelly - (Pilot) Tommy, ©1999

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Nia

 

24605 Kelly Club - Baker Nia, ©1999

 -

 -

 -

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Måndag 8 april 22:45


Hej och välkommen  till min helt nya blogg - med bara Kelly och hennes vänner! (juli 2020)   Efter lite funderande bestämde jag mig att flytta Kelly-delen av bloggen till en helt egen blogg. Kände att det blir lite mycket Kelly i Kattis Dockor an...

Av Katti - Måndag 8 april 22:30

Kelly/Shelly. Året uppgivet är copyrightåret på boxen, där jag vet det. Vissa såldes samma år, de flesta året efter. Seten och dockorna är inte på något sätt listade i kronologisk ordning, om ens någon form av ordning... Ska försöka hitta namn på all...

Av Katti - Måndag 8 april 22:15

Erica King lånade ut sin bild, så den får bli huvudbild till det här inlägget med sk Kelly Amazoner. Dvs de stora dockorna där Kelly är lillasyster till Wee 3 Friends Stacie.      ©2006  Art Surprise Friends - Kelly/Shelly & Kayla, K0360, ...

Av Katti - Måndag 8 april 22:00

     Kelly gjordes i en stor modell också - i babydockstorlek, 16", eller ca 40 cm. Dessa går under samlingsnamnet Cuddly Soft, med ett par undantag. Dockorna gjordes med en stoppad kropp med fötter, armar och huvud i plast och rotat hår - pre...

Av Katti - Måndag 8 april 21:45

Kelly/Shellys kläder och accessoarset. Många är det. Jag har inte alla kläder som är utgivna till Kelly/Shelly, men nästintill alla. Saknar några få set. När det kommer till klädset från andra länder - utgivna i andra länder, såsom Japan, kan jag bar...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards