Kattis Li'l Friends

Direktlänk till inlägg 22 september 2020

I Can Be - Children's Doctor, 2000

Av Katti - 22 september 2020 16:44

Barbie är barndoktor och undersöker lillasyster Kelly på sin mottagning. Setet finns i fyra versioner och jag har två av dem. Har inte fotat om de ljushyade dockorna ännu, då de kom till mig lösa och är spridda lite här och där med sina tillbehör. Fotona jag har är mina gamla ankomstfoton - och ingen närbild på Barbie. Det asiatiska setet har jag i kartong och det kan jag visa bilder från, med alla tillbehör. Erica har det svarta setet, men bilderna är inte i min önskekvalitet och resten är lånade foton. De får duga att visa upp seten, men är inte nog bra för ID. 


Barbie bär en rosa klänning med djurtryck. Det är blå elefanter, gula ankor, vita hundar, gröna sköldpaddor o vadän mer. Utanpå den en vit doktorsrock. Runt halsen hänger ett stetoskop. Till mottagningen kommer en bänk, där kelly kan sitta så Barbie kan kolla hennes reflexer, ett stativ att mäta längden och alla möjliga doktorsinstrument. 

Kelly har en kort jeans- alternativt lilaprickig kjol och rosa top, hopsydda till en del. Setet verkar finnas i flera versioner. Jag har två lösa Shelly/Kelly och den ena har just en lila kjol med rosa prickar/fläckar men överdelen är densamma. Rosa sneakers. Håret är uppsatt i två höga råttsvansar. För att kunna kolla reflexerna, kommer Kelly med böjbara ben, varav det ena är lite lösare i leden. Vet inte var mitt kompletta set är (bild nedan) men nya bilder kommer om/när det dyker upp. 


~~~~~~~~~~~~~~~


-

~~~~~~~~~~~~~~~

29461 I Can Be - Children's Doctor Barbie & Kelly, ©2000

lånat foto

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly/Shelly


-


  

~~~~~~~~~~~~~~~

Barbie

-

Ansikte: 1998 GG/CEO

~~~~~~~~~~~~~~~

29462 I Can Be - Children's Doctor Barbie & Kelly AA, ©2000

Foto: Erica King 
-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly


Foto: Erica King (rezised jpeg)

Foto: Erica King


~~~~~~~~~~~~~~~

Barbie

-

Ansikte: 1990 Asha


~~~~~~~~~~~~~~~


50488 I Can Be - Children's Doctor Barbie & Kelly Asian, ©2000

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly


-

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Barbie


Ansikte: 1980 Kira


-

~~~~~~~~~~~~~~~


52893 I Can Be - Children's Doctor Barbie & Kelly Hispanic, ©2000

lånat foto 
-

~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly

-

~~~~~~~~~~~~~~~

Barbie

-

Ansikte: 1990 Teresa


~~~~~~~~~~~~~~~

 

Foto: Erica King

~~~~~~~~~~~~~~~

 

 -

 -

 -

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Måndag 8 april 22:45


Hej och välkommen  till min helt nya blogg - med bara Kelly och hennes vänner! (juli 2020)   Efter lite funderande bestämde jag mig att flytta Kelly-delen av bloggen till en helt egen blogg. Kände att det blir lite mycket Kelly i Kattis Dockor an...

Av Katti - Måndag 8 april 22:30

Kelly/Shelly. Året uppgivet är copyrightåret på boxen, där jag vet det. Vissa såldes samma år, de flesta året efter. Seten och dockorna är inte på något sätt listade i kronologisk ordning, om ens någon form av ordning... Ska försöka hitta namn på all...

Av Katti - Måndag 8 april 22:15

Erica King lånade ut sin bild, så den får bli huvudbild till det här inlägget med sk Kelly Amazoner. Dvs de stora dockorna där Kelly är lillasyster till Wee 3 Friends Stacie.      ©2006  Art Surprise Friends - Kelly/Shelly & Kayla, K0360, ...

Av Katti - Måndag 8 april 22:00

     Kelly gjordes i en stor modell också - i babydockstorlek, 16", eller ca 40 cm. Dessa går under samlingsnamnet Cuddly Soft, med ett par undantag. Dockorna gjordes med en stoppad kropp med fötter, armar och huvud i plast och rotat hår - pre...

Av Katti - Måndag 8 april 21:45

Kelly/Shellys kläder och accessoarset. Många är det. Jag har inte alla kläder som är utgivna till Kelly/Shelly, men nästintill alla. Saknar några få set. När det kommer till klädset från andra länder - utgivna i andra länder, såsom Japan, kan jag bar...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards