Kattis Li'l Friends

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2022

Fashion Avenue - Matchin' Styles, 1996

Av Katti - 8 augusti 2022 12:45

Fashion Avenue - en serie kläder som andas kvalitet och klass. 1997 (©1996) kom det kläder till Barbie och Ken under namnet Fashion Avenue, men även fem set med matchande kläder till Barbie och lillasyster Kelly i samma set. 

De här seten tillhör favoriterna bland många samlare. Idén om matchande kläder för Barbie och Kelly är populärt. Många har hittat kläder som inte alls hör ihop och fått matchande systerset. Med Fashion Avenue gjorde Mattel detta från start och första året kom det fem set för olika tillfällen. Det är vardag och fest. 

Som vanligt har jag dåligt med boxfoton av seten, så jag måste leta bilder att dela med mig. 


Dessa första fem set har Asst. 17292 och ©1996. 

Vintersetet ligger utanför de fyra förstas serienummer, men har samma sortimentsnummer. 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

17293 Letter Jackets, ©1996

 

K för Kelly, S för Shelly på skoljackorna:

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


17294 Denim coats, ©1996


-

-

~~~~~~~~~~~~~~~ 

-

17295 Chanel suits, ©1996 

 

~~~~~~~~~~~~~~~

-

17296 Party gowns, ©1996

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


Det här setet var svårt att hitta när det kom ut och serienumret ligger helt bortom de fyra ovan, men den har samma sortimentsnummer som de. 

Vintersetet saknar just nu ett grönt satinband. 

18728 Ski outfit, ©1996



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Måndag 8 april 22:45


Hej och välkommen  till min helt nya blogg - med bara Kelly och hennes vänner! (juli 2020)   Efter lite funderande bestämde jag mig att flytta Kelly-delen av bloggen till en helt egen blogg. Kände att det blir lite mycket Kelly i Kattis Dockor an...

Av Katti - Måndag 8 april 22:30

Kelly/Shelly. Året uppgivet är copyrightåret på boxen, där jag vet det. Vissa såldes samma år, de flesta året efter. Seten och dockorna är inte på något sätt listade i kronologisk ordning, om ens någon form av ordning... Ska försöka hitta namn på all...

Av Katti - Måndag 8 april 22:15

Erica King lånade ut sin bild, så den får bli huvudbild till det här inlägget med sk Kelly Amazoner. Dvs de stora dockorna där Kelly är lillasyster till Wee 3 Friends Stacie.      ©2006  Art Surprise Friends - Kelly/Shelly & Kayla, K0360, ...

Av Katti - Måndag 8 april 22:00

     Kelly gjordes i en stor modell också - i babydockstorlek, 16", eller ca 40 cm. Dessa går under samlingsnamnet Cuddly Soft, med ett par undantag. Dockorna gjordes med en stoppad kropp med fötter, armar och huvud i plast och rotat hår - pre...

Av Katti - Måndag 8 april 21:45

Kelly/Shellys kläder och accessoarset. Många är det. Jag har inte alla kläder som är utgivna till Kelly/Shelly, men nästintill alla. Saknar några få set. När det kommer till klädset från andra länder - utgivna i andra länder, såsom Japan, kan jag bar...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen (fungerar inte)

Can't read Swedish? Sorry ♥

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards